Endelig 🍾

Av: Svein Thygesen  |  Publisert: 1. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Finn frem golfbagen igjen, – banen er i ferd med å åpnes 🏌️‍♂️

Etter at myndighetene har åpnet for bl.a. adgang til spill på golfbaner, skynder vi oss til å invitere klubbens medlemmer til rekordtidlig åpning av vår populære golfbane. – MEN, og det er mange MEN, nemlig en rekke restriksjoner:
Banen vil være åpen for spill f.o.m. fredag 3. April kl. 12.00, og utslagstid må bestilles i Golfbox.

Etterfølgende retningslinjer må følges!!!

RETNINGSLINJER FOR Å BEGRENSE KORONA-SMITTE VED BRUK AV GOLFANLEGG.

Før spill
Ikke besøk golfanlegget dersom du har symtomer på smitte.
Dette gjelder også generelle symptomer på forkjølelse.
Følg generelle råd og retningslinjer gitt av helsemyndighetene og av den kommune hvor golfanlegget ligger.
Ingen organisert gruppeaktivitet. Unngå samkjøring til banen.
Unngå å komme til golfanlegget for tidlig for å unngå ansamling av mennesker.
Trallerom, toaletter og garderober er stengt, og ingen bruk av golfbiler og utleietraller er tillatt.
Kafe/restaurant holdes stengt inntil videre.
I proshop følges myndighetenes retningslinjer for butikker. Unngå kontanter, bruk kontantløs betaling eller kort.
Det oppfordres til først og fremst å spille med personer man kjenner/føler seg trygge med i nærmeste fremtid.

Under spill
Hold avstand til hverandre. Minimum 2 meter under hele runden anbefales.
Bruk kun dine egne pegger og ta ødelagte pegger med hjem. Bruk, og berør bare dine egne golfballer.
Husk at golfhansker også kan infiseres ved berøring av andre gjenstander.
Ikke lån noe utstyr fra andre spillere – hverken køller, blyanter, avstandsmålere eller annet.
La alltid flagget stå i hullet.
Det tilrettelegges for at ballen ikke går ned i hullet – slik at ballen blir liggende "oppå" hullet og kan fjernes uten kontakt med hullkant og -kopp.
"Gi" putter for å unngå kontakt med hull og hullkant. Unngå ballvaskere på banen.
Ingen raker i bunkere. "Rak" så godt du kan med sko eller kølle. Søppeldunker benyttes ikke. Ta med søppel hjem.
Merkestaker flytter/berøres ikke, men behandles som "uflyttbar hindring" og gir fri dropp.
Toaletter på banen er stengt. Vannkraner på banen er stengt. Ingen "high-fives" eller berøringer.

Etter spill
Ikke ta hverandre i hånden for å takke for spillet. Ikke bytt eller signer score-kort.
Ingen rengjøring av sko ved bruk av høytrykkspistol eller børster. Ingen ansamling av mennesker.
Opphold på klubbhuset gjøres så kort som mulig etter spill.
Vær oppmerksom på å holde avstand til andre på offentlige steder som parkeringsplass etc.
Merk at retningslinjene avviker fra golfreglene. Rundene er derfor ikke handicaptellende og score skal ikke registreres i Golfbox.

Lykke til med en ny sesong.

Endelig er det klart igjen. Forventningsfulle medlemmer som kanskje dukker opp allerede på fredag.