Sosialt og inkluderende

Av: Svein Thygesen  |  Publisert: 17. juni 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi snakker om golfsporten

Ja, vi snakker nemlig om golfsporten. — Sporten, som dere vet, utøves utendørs i frisk luft, du blir utsatt for en hyggelig forbrenning som kalles trim og som er bra for helsa. Du kan, hvis du vil, nesten bestemme selv hvem du vil spille sammen med og du kan selv velge om du vil gå 9 eller 18 hull.
Du som leser dette er sikkert allerede medlem av klubben på den naturskjønne banen på Hvaler. Vi vil derfor anbefale deg å ta kontakte med noen du kjenner som kanskje også ville ha glede av denne sporten enten de er fastboende eller har hytte på Hvaler.

At sporten er inkluderende innebærer at du, som nybegynner, vil kunne spille sammen med spillere som er langt flinkere enn deg, men som vil opptre tålmodig og gi deg tips både når det gjelder selve spillet og opptreden på banen.
Når vi påstår at golf er sosialt menes det at på grunn av spillernes forskjellige handikap, f.eks. i spilleformatet Stableford, hvor man spiller om poeng, vil man ideelt sett skulle kunne oppleve at begge spillerne går av banen med likt antall poeng selv om begge har svært forskjellig hcp. og antall tildelte slag. — Med andre ord betyr det at forskjellig alder ikke spiller noen rolle.

God sommer!

Her er bestefar og barnebarn klar for konkurranse og hcp.-tellende runde.